Indienen
De aanvragen kunnen het hele jaar door worden ingediend bij de Stichting. U kunt telefonisch contact opnemen met één van de bestuursleden of een schriftelijke aanvraag per email of post indienen.

Beoordeling
Uw aanvraag wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen door het bestuur. Als uw aanvraag binnen de doelstellingen van de Stichting valt en er volgt mogelijk een toekenning, wordt u om schriftelijke informatie gevraagd zoals bijvoorbeeld: verduidelijking van de beoogde voorziening, een begroting (waarin tot uitdrukking komt hoe de kosten worden gedekt en welk deel van de Stichting wordt gevraagd), planning van de uitvoering en/of een offerte.

Beslissing
Aanvragen, die geen betrekking hebben op de doelstelling van de Stichting, geen betrekking hebben op het grondgebied van de voormalige gemeente Ruinerwold of waaromtrent in het verleden anderszins al afwijzend is besloten, worden afgewezen.

Voor zover alle benodigde informatie beschikbaar is voor de komende bestuursvergadering, zal de aanvraag in die vergadering worden behandeld. Andere aanvragen zullen, voor zover deze compleet zijn, in de daaropvolgende vergadering worden behandeld. Bij spoedaanvragen zal het bestuur er zich voor inspannen om tot een snellere besluitvorming te komen.

De beslissing wordt schriftelijk aan de aanvrager bekend gemaakt.

Verantwoording
In de toekenningsbrief worden voorwaarden opgenomen, waaronder die over de verantwoording achteraf. Niet bestede, of niet de in strijd met de voorwaarden of doelstelling verstrekte middelen worden door de Stichting teruggevorderd.